GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCzłowiek poligamiczny
Strona 4 z 4
Okazuje się, że twórcy przedstawienia mieli jednak znakomite wyczucie i potrafili w ten prosty sposób stworzyć atmosferę iście cyrkowej maskarady z zamianą kochanków. Nikt już nie zawracał sobie głowy tym, że narzeczone nie rozpoznają swych oblubieńców, bo tutaj wszystko było udawane, a prawdziwie w złym guście ubiory podrywaczy pasowały jak ulał do otoczenia na zapleczu wesołego miastecka.
Warto też zauważyć, że na samym początku spektaklu, podczas Uwertury z charakterystycznym motywem przewodnim (cosi fan tutte), cały ten cyrkowy zestaw wykonawców prezentuje plansze ze słowami: „miłość”, „mężczyzna”, „kobieta”, „zamiana kochanków”, „komedia”, „inteligentna satyra”, „czekolada”, „zaskakująca”, „podniecająca”, „dramat” itd. dowolnie zmieniając kolejność słów, co tworzy coraz bardziej zabawne i absurdalne konfiguracje, a o to w końcu w tej operze Mozarta chodziło.
Nie jest to zatem pedagogiczny i moralizatorski wykład na temat zalet związku małżeńskiego, jakiego Papageno udziela Paminie w Czarodziejskim flecie, ale coś wręcz przeciwnego – powiastka o człowieku, który jest poligamiczną małpą, wszelako godzącą się do czasu funkcjonować w monogamicznych związkach. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |