GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCzłowiek poligamiczny
Strona 3 z 4
Obie artystki także przeobrażają się w trakcie przedstawienia z „przyzwoitych panienek” na początku spektaklu, w bardziej rozhukane i żądne miłosnych przygód „damulki”. Fiordiligi – Amanda Majeski traci nawet w tej metamorfozie dodające jej powagi okulary w ciemnych oprawkach, nie wspominając już o pełnych błyskotek kreacjach, jakie obie przywdziewają na randki i wreszcie, na sfingowany ślub.
Nie można zapomnieć o spiritus movens całej intrygi czyli Don Alfonso – Christopherze Maltmanie, świetnie dysponowanym bas-barytonie oraz o jego pomocnicy, nieco zrajfurzałej pokojówce Despinie – Kelli O’Hara. Przedstawieniem dyrygował z ikrą David Robertson.
Sama uwspółcześniona inscenizacja mogła się wydawać nieco tandetna, bowiem wśród wykonawców, a także w rolach niekiedy tylko statystów, czy pracowników obsługujących scenę, znaleźli się artyści z objazdowych widowisk cyrkowych, np. Murzynka – połykacz ognia, kobieta z brodą, zaklinaczka węża z ogromnym boa-dusicielem, para połykaczy długich noży, para karłów, siłacz unoszący ciężary przypięte do kolczyka w nosie, gimnastyk wyginający ręce w niesamowitych skrętach itd. Czy taka wątpliwej jakości artystycznej wystawa była potrzebna jako tło opery Mozarta? |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |