GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKościej z Poznaniakami
Strona 2 z 2
Dobrze się stało, że umożliwiono słuchaczom w Filharmonii Narodowej śledzenie równolegle polskiego tłumaczenia libretta Kościeja. Muzyka charakterystyczna dla stylu twórcy Szecherezady przetaczała wartko opowieść o uwięzionej Carewnie i jej niepokoju o narzeczonego. W baśniowy świat historii o nieśmiertelnym (do czasu) Kościeju wprowadzali nas znakomici śpiewacy rosyjscy z Teatru Marinskiego w Petersburgu oraz przybyły z Poznania, wraz orkiestrą filharmoniczną Poznański Chór Kameralny przygotowany przez Bartosza Michałowskiego.
Wśród solistów nie było żadnej „śpiewającej żaby” ani tym bardziej „karpia”, wszystkie głosy brzmiały mocno i soczyście, od najwyższego – sopranistki Antoniny Veseniny w roli Cariewny do najniższego – basa Michaiły Kolelishvili, który śpiewał Rycerza Burzy. Tenorem obdarzono tytułowego Kościeja – tutaj rolę powierzono Savvie Khastaevowi.
Oczywiście można solistom wytykać drobne wady, nie wiążą się one jednak z techniką prowadzenia głosu i emisją, a co najwyżej naturalną barwą wolumenu. Prawdziwymi gwiazdami tego wykonania była Irina Shishkova, zwyciężczyni wielu konkursów wokalnych – piękny mezzosopran w roli córki Kościeja, oraz chwiejny narzeczony Cariewny Iwan – Królewicz czyli baryton Yaroslav Petryanik, który pięknie rozwijał wysokie fermaty, choć może trochę za nisko. Koncertowe wykonanie muzyki operowej Rimskiego-Korsakowa odbywało się pod honorowym patronatem Ambasadora Federacji Rosyjskiej Sergeya Andreeva. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |