GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Don Carlos” w Opéra de Lyon
Strona 4 z 4
Wielką klasą błyszczy występujący jako Rodrygo, czyli markiz Posa, francuski baryton Stéphane Degout, u którego imponujący wolumen pięknie i szlachetnie brzmiącego głosu oraz eleganckie frazowanie idą o lepsze z wzorową dykcją i przykuwającym w każdej chwili uwagę aktorstwem. Amerykańska sopranistka Sally Matthews wzrusza szczerą, a tam gdzie trzeba czułą i delikatną interpretacją partii Elżbiety, z którą w psychologicznym starciu pozostaje aż do finału opery wybitna mezzosopranistka Eve-Maud Hubeaux, wcielająca się w księżniczkę Eboli.
Prezentującą najwyższy poziom obsadę uzupełniają jeszcze z powodzeniem Patrick Bolleire (Mnich) i Jeanne Mendoche (Tybalt). Nareszcie przywrócony w tej francuskiej wersji balet intryguje tutaj swą oryginalną - choć niektórych widzów wyraźnie wprawiających w pewne zakłopotanie - choreografią Ashleya Wrighta, ukazującą czterech mocno roznegliżowanych tancerzy tarzających się w błocie i prowadzących ze sobą, pod lejącymi się z góry strumieniami wody, wymagającą niesłychanej zręczności i poświęcenia walkę wręcz.
Tradycyjnie już bodajże najważniejszym protagonistą tego spektaklu staje się przecież wspaniale brzmiąca Orkiestra Opery Lyońskiej, która pod batutą Daniele Rustioniego hipnotyzuje rozległą paletą barw brzmieniowych, celnie uwydatnionymi kontrastami i instrumentalnymi subtelnościami, ujmując zarazem zdolnością do różnicowania klimatów i nastrojów. Głębia i siła interpretacji tej fascynującej swym artyzmem formacji symfonicznej uwalnia czar i niewyczerpane bogactwo inwencji Verdiego. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |