GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Makbet” w Opéra de Lyon
Strona 6 z 6
Po przerwie jej sopran brzmiał już nieco lepiej, ale i tak w zderzeniu z wokalnymi wymaganiami tej partii Branchini poległa z kretesem. Drugim słabym elementem zespołu solistów jest wiele razy wzniecający głosowymi problemami niepokój u słuchaczy tenor Arseny Yakovlev w roli Makdufa, niebędący nawet w stanie zaśpiewać poprawnie wszystkich dźwięków w dole skali. Przyznam szczerze, że takie wpadki obsadowe są w Operze Lyońskiej niezwykłą rzadkością i niemile zaskakującym ewenementem.
Na szczęście doskonałym Makbetem okazuje się być azerbejdżański baryton Elchin Azizov, śpiewak o dużym wolumenie głosu, świetnej dykcji i umiejętności komunikowania zmiennych emocji. Dobrze też brzmi ciemny i głęboki bas Riccardo Zanellato w roli Banko.
Jak zawsze szczery podziw wzbudza operujący szeroką dynamiką i dopracowaną barwą chór, pracujący pod kierunkiem Marco Ozbica, oraz demonstrująca świetną formę Orchestre de l’Opéra de Lyon. W jej porywającej interpretacji, pod batutą jakby natchnionego Daniele Rustioniego, romantyczne porywy i liryczne wzloty w połączeniu z wyrafinowaniem dźwiękowym nie pozostawiają nikogo obojętnym. To oryginalne przedstawienie, ukazujące słynne dzieło Verdiego w odmiennej perspektywie i nowym świetle, jest godną uwagi propozycją szukania dróg do odświeżania recepcji gatunku operowego, zaś kierowanej przez Serge’a Dorny’ego placówce w Lyonie wystawia po raz kolejny jak najlepsze świadectwo w zakresie twórczego podejścia do proponowanych publiczności realizacji. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |