GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTeatr w bardzo dawnym stylu – „Semiramida” w MET
Strona 4 z 4
W pierwszym akcie przeważają arie di bravura, a więc dwuczęściowe, złożone z ustępu wolnego i następującego po nim wybitnie popisowego, z których wyłoniły się potem kawatyny i cabaletty, zresztą w tej wyodrębnionej formie występujące już w następnym akcie.
Artyści nie oszczędzali swych głosów w pierwszym akcie, tak że prawie u wszystkich w następnym odczuwało się ich wyraźne osłabienie, z czasem jednak przezwyciężane. W uwerturze początkowo nie stroiły waltornie, a także i jakość gry pozostałych instrumentów pozostawiała zrazu wiele do życzenia, zwłaszcza w odniesieniu do orkiestry teatru na tym poziomie. Wraz z rozwojem przedstawienia dyscyplina muzyczna wzięła górę i nie można było mieć większych zastrzeżeń do jego strony instrumentalnej, a prowadzący spektakl Maurizio Benini nadał mu odpowiedni nerw dramatyczny, sprawiający, że nie odczuwało się monumentalnych rozmiarów tego dzieła. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |