GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTeatr w bardzo dawnym stylu – „Semiramida” w MET
Strona 1 z 4
Gioacchino Rossini mawiał, że Mozart był uwielbieniem jego młodości, rozpaczą dojrzałości i pociechą starości. I można to dostrzec w finale I aktu Semiramidy nawiązującym w pewnym stopniu do zakończenia Don Giovanniego tamtego, kiedy ukazuje się widmo zamordowanego króla Ninusa (Jeremy Galyon), męża Semiramidy, najwyraźniej nawiązujące do pojawienia się ducha Komandora.
Pod względem scenicznym przedstawienie w nowojorskiej Metropolitan Opera (obejrzane 10 marca w transmisji do krakowskiego kina Kijów z sieci Apollo-Film) w reżyserii Johna Copleya, obecne w repertuarze od 28 lat, jest wyjątkowo tradycyjne, by nie powiedzieć staroświeckie. A więc z primadonną wagi ciężkiej oraz drugą z szeregiem podbródków, ze śpiewakami w scenach zespołowych ustawiającymi się frontalnie do publiczności czy też statycznymi chórami symetrycznie uszeregowanymi. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |