GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Peleas i Melizanda” w Opera Vlaanderen w Antwerpii
Strona 6 z 7
W pamięci pozostanie też z pewnością zjawiskowa kreacja norweskiej sopranistki Mari Eriksmoen, fascynującej Melizandy o krystalicznym, a zarazem zmysłowym głosie, pozwalającym jej ukazać całą tajemniczość tej kruchej, a zarazem zdecydowanej postaci.
Autentyczności i wiarygodności przydaje jej też skandynawska uroda, jasne włosy i szczupła sylwetka, oraz opinająca jej wiotką sylwetkę złota i niemalże przezroczysta suknia wymyślona przez wspomnianą już Iris van Herpen. Idealnym wykonawcą partii Peleasa jest południowoafrykański baryton Jacques Imbralio, poruszający liryzmem i sztuką wokalnego niuansowania.
Brytyjski baryton Leigh Melrose w roli Golaud nieco rozczarowuje brakiem mocy i solidnego osadzenia głosu w dole skali, choć trzeba jednocześnie przyznać, że potrafi on te braki z dobrym skutkiem rekompensować niebywałym zaangażowaniem teatralnym. Problemów z wolumenem i odpowiednim do partii starego króla Arkela nasycaniem swego ciemnego basu nie ma natomiast Matthew Best, który – podobnie jak Amerykanka Susan MacLean w roli Genowefy oraz wcielająca się w Yniolda izraelska sopranistka Anat Edri – okazuje się być mocnym filarem tej prezentującej wysoki poziom obsady solistów. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |