GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSubiektywny kalejdoskop pianistyki światowej – Stephen Hought (44)
Strona 1 z 2
Relacja mistrz i uczeń w pianistyce jest wartością bardzo cenną. Prawdziwe rzemiosło zdobywa się drogą praktyki, nie teorii. A praktykę najlepiej poznawać u boku mistrza. Muzycy pozbawieni za młodu relacji mistrz-uczeń często rezygnują w pół drogi.
Szukają dla siebie w dalszym życiu innej, alternatywnej drogi. Historia pokazuje, że sam talent, zapał i pasja niekiedy nie wystarczają. Dopiero spotkanie na swojej drodze mistrza, artysty z prawdziwego zdarzenia, wprowadza młodego adepta w arkana prawdziwej sztuki. Od niego przyszli muzycy mogą czerpać na każdym kroku praktykę i wiedzę niezbędną w ich przyszłym życiu muzycznym. Wielu z nich traci dużo cennego czasu i energii na zdobywanie wiedzy, umiejętności i praktyki, bez mistrza u swego boku. Jednak wzajemna relacja pomiędzy mistrzem i uczniem bywa trudna i wymagająca. Jest za to owocna i przynosząca duże zadowolenie dla obu stron. Mistrz z radością i podziwem spogląda na młode pokolenie, które w zawrotnym tempie przyswaja sobie przekazywaną wiedzę. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |