GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNowa „Tosca” w MET i nieme kino
Strona 5 z 6
W pożegnalnej arii E lucevan le stelle, ale i w finałowym duecie z Toską O dolci mani mansuete e pure czarował tembrem głosu i subtelnością artykulacji, atakując górne dźwięki nie na włoski sposób pełnym głosem, lecz wykorzystując w tym celu ekspresyjną plastyczność falsetu, a także odwołując się do subtelnego śpiewu mezza voce.
A co za tym idzie nawet najzagorzalsi przeciwnicy weryzmu w przypadku jego ujęcia przez tych artystów nie mogli mu zarzucić, iż są to opery krzyku. Omawiana inscenizacja odznacza się pełnym poszanowaniem dla didaskaliów i historycznych realiów libretta, ale w przypadku dzieła Pucciniego, rozgrywającego się w dokładnie określonym czasie i miejscu, trudno o większą swobodę, jeśli nie chce się osunąć w grę absurdu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |