opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Papiez 131-89.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

68 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Ach Romeo!

Choreograf nie zrezygnował z języka tańca klasycznego, ale wypełnił scenę szeregiem zdarzeń jakby rekonstruujących kulturę dawnej, renesansowej albo i wcześniejszej Italii, w tym stylizacjami ówczesnych tańców. Pomogły mu w tym bardzo ciekawe i oryginalne prace scenografa i autora kostiumów Richarda Hudsona. Na scenie pojawił się obraz renesansowej Werony. Kostiumy z epoki wyraźnie nawiązujące krojem i wyrafinowanym kolorem do obrazów Piero della Francesca pięknie prezentują się na tle scenografii inspirowanej malarstwem XX-wiecznego włoskiego malarza metafizycznego Giorgio de Chirico, który korespondował artystycznie ze sztuką dawną.

Romeo i Julia,Moskwa 2

Wszystko to jednak zaledwie dodatki do kreacji znakomitych solistów moskiewskiego baletu. Jekaterina Krysanowa jako Julia była ucieleśnieniem delikatności i lekkości, zdawało się, że jej ciało w sposób naturalny unosi się nad ziemią i nie potrzebuje „podpory” partnera. Artystka zewnętrznie przypominająca nieco naszą Ewę Głowacką stworzyła postać przejmującą, budzącą najtkliwsze uczucia. Z kolei Romeo w osobie Władisława Łantratowa był bezbłędnym technicznie partnerem, choć jego aktorstwo miało w sobie coś z plakatu lub komiksu. Być może to właśnie choreograf narzucił mu taki nieco akademicki sposób odmalowywania uczuć słynnego kochanka. Muzyka baletowa Siergieja Prokofiewa znakomicie prowadzona przez Pawła Kilniczewa mogłaby w wykonaniu orkiestry Bolszoj funkcjonować i bez tancerzy, taką siłą emocji dysponuje. Spektakl składający się z trzech aktów i zawierający także wiele scen zbiorowych wykorzystywał również wstawki z innych kompozycji tego autora, m.in. z jego Symfonii Klasycznej, co jednak doskonale pasowało stylistycznie do całości wydarzenia. Podstawowe motywy przewodnie baletu, jak choćby skłóconych rodów Montecchi i Capuleti, czy motyw miłości kochanków, przewijały się w różnych momentach przedstawienia i zapewniały stylistyczną spójność na najwyższym poziomie artystycznym. Tego wydarzenia nie sposób zapomnieć.

                                                                             Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART