GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Donizettim (13)
Strona 14 z 15
Wszystko to zagwarantowało Donizettiemu możliwości rozpisania wielkich arii, w których tutaj nie brakuje, błyskotliwych cabalett i dynamicznych strett oraz niezwykłej inwencji melodycznej. Mocną stroną tej partytury są potężne sceny zbiorowe z udziałem chóru jakie pojawiają się w finałach aktów, szczególne II i III.
Za najcenniejsze fragmenty partytury uznaje się przede wszystkim uwerturę, do której Donizetti wprowadził brzmienie chóru O nume pietoso. Pięknie brzmi pełen skupienia chór unisono O dio tutelare otwierający I akt. Interesujący okazuje się tercet Objet de ma constance tradycyjnie wstawiany pomiędzy dwie części arii Pauliny Ove m’inoltro / Di quai soave lagrime. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |