GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Donizettim (10)
Strona 12 z 12
Dzieło Donizettiego nie niesie za sobą jakichś wielkich komplikacji i dramatów, ma sprawiać słuchaczowi, od pierwszego do ostatniego momentu, czystą radość rozpoczynająca się już od „rozbrykanej” uwertury zapowiadającej uroki całej opery.
A tych jest naprawdę niemało, pomijając już te wyżej wspomniane arie i sceny, należy jeszcze wspomnieć o ujmującej sielskim klimatem scenie wieśniaków z I aktu, scenie rozstania Marii z Toniem i żołnierzami – finał I aktu. Równie interesująca jest aria Tonia Pour me rapprocher de Marie, w której wyznaje markizie swoje uczucia do Marii oraz scena finałowa Mais, ô Ciel!, w której pułk, z Toniem na czele, przybywa do pałacu by odzyskać Marię i uzyskać zgodę na jej ślub z Toniem, której Markiza nie może odmówić. W takim radosnym nastroju opada kurtyna, a zachwycona publiczność długo jeszcze rozpamiętuje i nuci łatwo wpadające w ucho melodie. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |