GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Donizettim (10)
Strona 1 z 12
Córka pułku Z trzech urokliwych oper buffa: Don Pasquale, Napój miłosny i Córka pułku Donizettiego ta ostatnia najrzadziej pojawia się na scenie i w nagraniach. Przyczyną takiego stanu rzeczy są wysokie wymagania jakie postawił kompozytor przed wykonawcami partii Marii i Tonia.
Oboje muszą dysponować głosami pełnymi blasku, szczególnie w wysokim rejestrze, swobodą prowadzenia frazy i znać na wylot tajemnice belcanta. Dzieło ma też tyleż samo zwolenników co przeciwników. Ci pierwsi podnoszą urok i melodyjność muzycznej frazy oraz mistrzostwo opracowania partii wokalnych wymagających od śpiewaka wręcz wokalnej ekwilibrystyki, szczególnie w partii Marii. Nie inaczej jest w przypadku partii Tonia, który w jednej tylko arii Ah mes amis, quel jour de fête powinien (na przestrzeni niewiele ponad dwóch minut) aż dziewięć raz wznieść swobodnie głos do wysokiego „c”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |