GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Donizettim (6)
Strona 10 z 11
To ciągłe przeplatanie się powagi i komizmu osiąga w tym dziele tak wielką równowagę, że słuchacz chłonąc to wszystko często nie zdaje sobie sprawy z tych zmian nastroju, których jest świadkiem. Wszystko to razem wzięte składa się na pełną wdzięku naturalność akcji i jej toku.
Wśród wielu wspaniałych arii i scen ansamblowych jakie są w tej operze na pierwszy plan wysuwa się fenomenalny kwartet Ė rimasto là impietrato kończący II akt. To w nim: Sofronia wprowadza małżeński terror, Don Pasquale nie może ukryć rozczarowania i zaskoczenia jej metamorfozą, Malatesta udaje zaskoczonego takim obrotem wydarzeń, a Ernesto patrzy na to wszystko z wyraźnym zadowoleniem.
Z nie mniejszym zadowoleniem przyjmuje widz i słuchacz kończącą pierwszy akt bogatą w koloraturowe fioritury i pasaże cavatinę Noriny Quel guardo il cavaliere czy rozpoczynającą II akt wzruszającą arię Ernesto Cercherò lontana terra, który w III akcie śpiewa równie piękną serenadę Come é genil, po którym głosy Noriny i Ernesto splatają się w zmysłowym duecie Tornami a dir. Jednym z najpopularniejszych fragmentów tego dzieła jest duet Aspeta, aspeta cara sposina, zwany „duetem gadułów” śpiewają go w III akcie Malatesta i Don Pasquale. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |