GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Donizettim (3)
Strona 8 z 13
W oryginale partie Marii i Elżbiety są napisane na głos sopranowy, z tym, że pierwsza musi się wykazać wirtuozerią śpiewu koloraturowego, druga dramatycznego. Współcześnie najczęściej partię królowej Elżbiety powierza się raczej mezzosopranom. Nie ma co ukrywać, faworytką Donizettiego jest w tej operze nieszczęśliwa tytułowa bohaterka, dla której zarezerwował kompozytor najpiękniejsze momenty.
Elżbieta musi się zadowolić pierwszym aktem, gdzie ma do zaśpiewania arię „na wejście” i duet z Leicesterem. Później już dominuje na scenie odtwórczyni partii Marii. Do niej należy cały II akt i obie sceny trzeciego aktu, w których może w pełni rozwinąć swój wokalny i aktorski talent. W tym dziele panie rywalizują ze sobą nie tylko pod względem wokalnym, ale też politycznym, a przede wszystkim osobistym – obie kochają tego samego mężczyznę, hrabiego Leicestera, który oddal swoje serce Marii. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |