GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSubiektywny kalejdoskop pianistyki światowej – Rudolf Serkin (38)
Strona 1 z 2
Ręce. Mityczne narzędzie pracy każdego pianisty. Wrażliwe na dotyk, emanujące niespotykaną powszechnie energią, elastyczne, sprytne, a jednocześnie spracowane, kształtne, żylaste i sprężyste. Traktowane przez wielu z nabożną czcią i z wyjątkową ostrożnością. Coraz częściej, podobnie jak w świecie sportu, ubezpieczane na niebotyczne wprost sumy na wypadek kontuzji czy chwilowej niedyspozycji. Ręce pianisty.
Potrafią być czułe i delikatne, aby po chwili tryskać gromy na prawo i lewo. Wydawać by się mogło, że ręce pianisty nie współżyją ze swoim właścicielem w życiu codziennym w normalny, zwyczajny sposób. Jednak nie są im obce skaleczenia, nadciągnięcia, uczucie zmrożenia czy też przegrzania. Jaki pożytek w codziennych zajęciach z takich rąk? Ani nie przyniosą ciężkich siatek do domu, nie popchną samochodu, nie mówiąc już o wspinaczce wysokogórskiej czy też grze w tenisa. Nie znaczy to bynajmniej, że ręce są najważniejsze w grze na fortepianie. Och nie! |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |