GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Falstaff” Verdiego w Opera Vlaanderen w Antwerpii
Strona 5 z 5
Ponadto innym wartym odnotowania pomysłem jest odzianie „spiskowców” w przypominające stroje członków Ku Klux Klanu białe szaty i kaptury, co przywołuje idee społecznej opresji i przemocy, a tym samym wprowadza do narracji scenicznej dużo poważniejsze akcenty.
Prezentująca dość wysoki poziom obsada wykonawcza skrupulatnie wywiązuje się z interesująco zaplanowanych działań aktorskich i na ogół sprawia również wiele satysfakcji pod względem wokalnym. Paradoksalnie pewne zastrzeżenia budzi tylko kreujący tytułową rolę Craig Colclough, rozczarowujący niezbyt nośnym śpiewem i w szczególności fatalną wymową w zakresie języka włoskiego. Jego występ pozostaje w cieniu scenicznego i wokalnego popisu fenomenalnego Johannesa Martina Kränzlego, który w roli Forda nieustannie przykuwa uwagę publiczności pięknie brzmiącym barytonem oraz intrygującą osobowością sceniczną. Podobają się też Julien Behr (Fenton), Anat Deri (Nanetta), Iris Vermillion (Mrs. Quickly) czy Michael Colvin (Dr. Cajus). Wreszcie na wielkie uznanie zasługuje czeski dyrygent Tomáš Netopil nadający wykonaniu odpowiedni rytm i wigor, nasycający interpretację tak tutaj ważnym dowcipem, czułością i melancholią. Wydobywa on szeroką paletę barw muzycznych i potrafi nieustannie czarować słuchacza dźwiękowymi i artykulacyjnymi smaczkami. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |