GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Francesca da Rimini” Zandonaia w Opéra du Rhin w Strasburgu
Strona 5 z 5
Francesca staje się w nim centrum pożądania trzech braci, których spojrzenia i gesty ze wszystkich stron ją otaczają. Ponadto w tak zaplanowanej scenografii można dostrzec nawiązanie do kulistości sfer niebieskich ze wzmiankowanego dzieła Dantego.
Pozorny brak atrakcyjności oprawy plastycznej wymaga oparcia całej inscenizacji na starannie zaplanowanych i celnie przeprowadzonych działaniach aktorskich, a w tym zakresie wszyscy soliści wywiązują się z powierzonych im zadań w zaiste imponującym stylu. Oprócz wymienionej już Saioi Hernández podziw wzbudza swoboda sceniczna tenora Marcelo Puentego ucieleśniającego postać pięknego Paolo.
Jego braćmi są Marco Vratogna jako ułomny i odrażający Giovanni oraz Tom Randle, bezbłędnie wczuwający się w rolę Malatestino, żywiącego sekretną namiętność do szwagierki. Obok nich do powodzenia omawianego przedsięwzięcia artystycznego przyczyniają się wszyscy członkowie zespołu wokalnego, podobnie jak doskonale brzmiący i realizujący odpowiedzialne działania sceniczne chór, jak zawsze idealnie przygotowany przez pracującą z nim na co dzień Sandrine Abello. I w ten oto sposób godna naśladowania inicjatywa Opery du Rhin w Strasburgu pozwala lepiej zrozumieć, dlaczego w czasie swojego powstania Francesca da Rimini była uznawana we włoskiej twórczości operowej za dzieło pod wieloma względami awangardowe. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |