GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości23. Festiwal George Enescu w Bukareszcie
Strona 6 z 8
Dzięki talentowi Weilersteina oraz maestrii dwójki solistów: pianisty Mihaia Ritivoiu i trębaczki Tiny Thing Helseth to najczęściej wykonywane dzieło rosyjskiego kompozytora odsłoniło wszystkie swoje zalety i subtelności. Od przejrzystości i lekkości części pierwszej, sentymentalnego charakteru powolnego walca lirycznego części drugiej, aż do finałowego pędu impulsywnej motoryki przeplatanej z elementami groteski i parodii.
Drugi program zawierał równie mocno przykuwające uwagę wykonania Symfonii kameralnej na 12 instrumentów solo Enescu, Symfonii n°40 Mozarta oraz Koncert n°2 na skrzypce i orkiestrę Prokofieva, w którym głównym bohaterem okazał się Boris Brovtsyn, niegdysiejszy finalista Tibor Varga International Violin Competition oraz Queen Elizabeth Violin Competition. W dziele Szostakowicza Brovtsyn zaimponował fascynującym rozwijaniem lirycznych i śpiewnych fraz, eksponowaniem kantylenowych tematów, sprężystym i frapującym finałem. Jego interpretacja kojarzyła mi się niejednokrotnie ze stylem, w jakim to samo dzieło utrwalił na płytach David Ojstrach. Jak sama nazwa wskazuje koncerty z serii „By midnight concerts” rozpoczynały się w późnych godzinach wieczornych i niejednokrotnie kończyły w nocy, co jednak nie zniechęcało melomanów do uczestniczenia w nich. Tym bardziej, że występujący w nich artyści rzadko się w Bukareszcie poza Festiwalem Enescu pojawiają. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |