GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSubiektywny kalejdoskop pianistyki światowej – Walter Gieseking (35)
Strona 1 z 2
Wbrew obiegowej opinii, podstawowym warsztatem pracy każdego pianisty wcale nie jest fortepian. Naturalnie jest on instrumentem niezbędnym do komunikacji, jednak należy go traktować wyłącznie jako narzędzie za którego pośrednictwem pianista przekazuje treści muzyczne. Można śmiało powiedzieć, że dla artystów z krwi i kości stan techniczny instrumentu nie jest najważniejszym kryterium.
Równie dobrze może to być zdezelowane pianinko, jak i wspaniały koncertowy fortepian. Potrafią oni przekazać z podobną intensywnością i sugestywnością te same emocje na każdym instrumencie. Instrument traktują wyłącznie jako narzędzie. Ważne jest oczywiście w jaki sposób korzystają z fortepianu, jednak znacznie ważniejsze jest to co mają do powiedzenia za jego pośrednictwem. Bezmyślne poruszanie palcami po klawiaturze fortepianu nie ma nic wspólnego z muzyką. Nie powinien więc dziwić fakt, że większość pracy jaką wykonuje pianista nie odbywa się przy klawiaturze instrumentu. Po pierwsze głowa, po drugie serce, po trzecie doświadczenie życiowe. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |