opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

57 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Uprowadzenie z Neapolu

Regula Mühlemann (Blonde), Mert Süngü (Pedrillo), Bjarni Thor Kristinsson (Osmin), Karl-Heinz Macek (Selim), w niemej roli sługi wystąpił zaś Marco MerliniChoć akcja Mozartowskiego singspielu jest mocno schematyczna, uwagę zwraca aktualność niemieckiego libretta (napisanego przez Christopha Friedricha Bretznera w adaptacji Johanna Gottlieba Stephanie) do opery wystawionej po raz pierwszy 16 lipca 1782 roku w Wiedniu, a więc ponad dwa wieki temu. Abstrahując od kwestii odmienności kulturowej (bohaterowie z zachodniej Europy kontra Turcy), można pochylić się nad problemami podnoszonymi niemal codziennie również i u nas: na początku II aktu Blonde mówi bowiem Osminowi, że po pierwsze nie jest jego niewolnicą, po drugie żadna kobieta nie jest towarem, a po trzecie urodziła się wolna. On pokornie się z tym zgadza. Ciekawe.

Uprowadzenie,Neapol 4

Taki spektakl, który absolutnie nie przystaje do tendencji we współczesnym teatrze i dziś wydawać się nam może aż „za prosty”, jest jednocześnie bardzo porządnie przygotowany, dopracowany, ale i po prostu zadbany. W zasadzie właściwą charakterystykę tej inscenizacji świetnie oddaje część tytułu eseju autorstwa Carli Ceravolo zamieszczonego w programie: „L’essenzialità della bellezza per uno spettacolo immortale”. Opera ta wymaga też oczywiście znakomitych śpiewaków, ale to żadne odkrycie i każdy, kto zdecyduje się wystawić Mozarta, o tym chyba wie (inna sprawa, że z tej wiedzy nic nie wynika). Neapolitańskie Uprowadzenie z seraju można polecić wszystkim tym, którzy chcieliby zobaczyć spektakl nieco archaiczny, a mimo to wciąż atrakcyjny – to po prostu teatr, który dzisiaj już się raczej nie zdarza.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART