GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWzruszająca „Norma” w Krakowie
Strona 2 z 4
Powszechnie uważa się, że przyczyna leży w ogromie trudności jakie postawił kompozytor przed wykonawcami czterech głównych partii. Oczywiście najwyższym stopniem trudności wokalnych obdarzył wykonawczynię partii tytułowej kapłanki. Niewiele mniejsze wymagania postawił przed śpiewaczką chcącą wystąpić w roli Adalgisy oraz Polliona. Najlepiej skalę trudności partii tytułowej bohaterki ujęła sławna Lilli Lehmann, która zwykła mawiać: „Wolę zaśpiewać trzy wagnerowskie Brunhildy niż jedną Normę”.
Prosta reżyseria, utrzymana w autorskich didaskaliach, zgodna z duchem libretta Felice Romaniego i muzyką Vincenzo Belliniego pozwoliła Laco Adamikowi na stworzenie przedstawienia w stylu statyczno-monumentalnymo znakomitych emocjach i dużej sile oddziaływania, szczególnie w dynamicznych scenach zbiorowych.
Sprzymierzeńca znalazł w tym przypadku w dwóch paniach, Barbarze Kędzierskiej, autorce urzekającej formą dekoracji wspomaganej udanymi projekcjami oraz Marii Balcerek, projektantce kostiumów. Wiele scen ujmuje subtelnością i dramaturgiczną spójnością, a płonący stos, na którym giną z własnego wyboru kochankowie wymierzając sobie sprawiedliwość staje się znakomitym dopełnieniem całego przedstawienia. Wśród solistów drugiej premiery (sobota 28 października) swojego rodzaju rewelacją okazała się Karina Skrzeszewska śpiewająca z pełnym powodzeniem wirtuozowską partię tytułowej bohaterki. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |