GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Tankred” Rossiniego w Opéra de Marseille
Strona 3 z 4
Wystarczy posłuchać Symfonii, cavatiny i słynnej cabaletty Di tanti palpiti, wielkiej sceny Amenaidy z drugiego aktu: No, che il morir no è, rozmaitych duetów, wspaniałego pierwszego finału czy epizodów chóralnych.
Nic dziwnego, że na przykład Stendhal darzył to dzieło ogromnym podziwem i uważał je za prawdziwe arcydzieło, a Goethe widział w dążeniu Rossiniego do osiągnięcia maksymalnej harmonii i równowagi symbol zagubionego świata. Jedną z ważnych cech warstwy wokalnej jest tutaj kreślenie psychologicznej charakterystyki postaci za pomocą „coloratura”. Oznacza to, że każdy protagonista posiada w tej partyturze rodzaj ekspresyjnego i technicznego bagażu, który obok stwarzania wykonawcom okazji do popisów w zakresie wokalnego kunsztu, służy także budowaniu teatralno-dramaturgicznych sytuacji. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |