GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDlaczego terrorystka jest dobra?
Strona 1 z 2
Na to pytanie autorzy sztuki Dobra terrorystka nie odpowiadają. Spektakl wg powieści Doris Lessing przygotowany przez Agnieszkę Olsten i Sławomira Rumiaka pokazuje środowisko ludzi wkurzonych na rzeczywistość, która nie układa się zgodnie z ich planami i marzeniami, która np. wtłacza poszczególne jednostki w tryby przymusowej konsumpcji dóbr oferowanych w reklamach.
Niektórzy bronią się przed presją mediów i wpadają w inne pułapki, np. ruchów ekologicznych, które tępo niszczą wszelkie próby cywilizowania naszego życia. Inni poddają się naciskom ze strony biznesu, korporacji i zaczynają żyć według reguł narzuconych przez walkę o pieniądz.
Ba, nawet uważają za szczyt marzeń zdobycie jakiegoś markowego wyrobu – w tym wypadku są to majtki i klamka. Wszystkich drażnią zalewające nas stosy śmieci, ale nie widzą sposobu by przeciwstawić się degradacji Ziemi i człowieka. I tak dochodzi do próby organizowania zamachu, co znakomici aktorzy Teatru Studio w Warszawie pół żartem, pół serio inscenizują na naszych oczach. Warta uwagi jest aranżacja sceny, która jest skrzyżowaniem instalacji artystycznej, a w zasadzie karykatury takiego „dzieła”, z lamusem, bałaganem, składem rupieci. To autonomiczna praca scenografa Sławomira Rumiaka. W narrację przedstawienia wpisana jest zresztą satyra na uwiąd intelektualny współczesnych twórców form wizualnych. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |