GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Wesele Figara” Mozarta w Opéra du Rhin w Strasburgu
Strona 4 z 5
Niektórzy z nich w swojej działalności panują bez skrupułów nad kobietami, często przez nich postrzeganymi jako obiekty seksualnej fascynacji, a te sytuacje i zachowania przyjęły już nawet pewne cechy systemowe i cieszą się cichym wsparciem części współpracowników.
Powtórzmy zatem raz jeszcze: według reżysera opisany problem znajduje swoje odzwierciedlenie w świecie Hrabiego i właśnie to ma tłumaczyć obrane w tej realizacji rozwiązania inscenizacyjne. Są one bez wątpienia eksponowane w sposób sprawny i konsekwentny, wszakże problem polega na tym, iż tak naprawdę nie wnoszą niczego nowego do naszego odbioru mozartowskiego arcydzieła. Ponadto tak pomyślana koncepcja szybko wyczerpuje swój dramaturgiczny potencjał i z czasem wywołuje nawet pewne znużenie.
Niepodważalną zasługą reżysera jest natomiast umiejętne pokazywanie emocji, uczuć i frustracji bohaterów, czemu dobrze służy złożona z młodych solistów obsada wykonawcza. Prawie wszyscy porywają entuzjazmem, finezją działań aktorskich, inteligencją oraz intuicją sceniczną. Zuzanna Lauryny Bendžiũnaité urzeka ciepłym głosem i teatralnym talentem, odziana w sugerujące beztroskę różowe ubrania lub wyposażona w chwilach zwątpienia w krynolinę Hrabina Vanniny Santoni zachwyca bezbłędnym frazowaniem i wokalną dojrzałością. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |