GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Norma” w Opéra Royal de Wallonie w Liège
Strona 5 z 5
Problemem tej premiery jest natomiast całkowicie nieudana inscenizacja, którą przygotował Davide Garattini Raimondi. Wydaje się, że tkwi on jeszcze w dawno już na szczęście porzuconej estetyce operowej, nacechowanej sztucznością i wręcz karykaturalnymi rozwiązaniami scenicznymi. Nie dość, że brakuje mu umiejętności kreślenia interesujących relacji pomiędzy poszczególnymi protagonistami, to jeszcze rozprasza uwagę widza dziwacznymi działaniami prowadzonymi na dwóch zawieszonych w górze przestrzeni scenicznej poziomach. Otóż przez prawie całe przedstawienie na tle sztucznych skał realizowane są irytujące i często wręcz przybierające komiczny aspekt układy choreograficzne, złożone ze spowolnionych ruchów, mających ilustrować zmagania pomiędzy galijskimi wojownikami i rzymskimi okupantami. Możemy się domyślać, że chodzi tu o nieudaną próbę pokazania okrucieństwa ludzi, o zilustrowanie niepohamowanej przemocy i walki dobra ze złem. Zamiast jednak sugestywnego i subtelnego przywołania tych odwiecznych tematów, mamy tu do czynienia z trudną do wytłumaczenia amatorszczyzną, spotęgowaną jeszcze fatalnie ustawionymi światłami, kolorowymi perukami czy dziwacznymi i dla niektórych solistów zdecydowanie niewygodnymi strojami. Obserwując efekty pracy włoskiego reżysera, można było żałować, iż nie ograniczono się w tym przypadku do wersji koncertowej, albowiem to właśnie strona muzyczna ratuje omawiane przedstawienie od całkowitej klęski. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |