GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościO Stefanie Sutkowskim (2)
Strona 6 z 12
Właśnie mistrzowski ruch, jego energię, tempo i natężenie, Weber uznał za najmocniejszy punkt talentu reżyserskiego Peryta. Chwalił obsadę („żywe postaci, nie śpiewające kukły”) i dyrygencką batutę Zbigniewa Gracy. Napisał: „Ryszard Peryt stworzył przedstawienie, które zapamiętam jako całość na wiele lat”. Podobne walory odsłoniły premiery Mitridate, Rei di Ponto i Lucio Silla. Dwie brakujące do kompletu pozycje wystawiono w dniu (i nocy) rozpoczęcia Pierwszego Festiwalu, czyli 15 czerwca 1991 roku.
Wieczorem na scenie WOK ukazał się Idomeneo, a potem uszczęśliwiona publiczność przeniosła się do łazienkowskiego parku, gdzie przy unoszących się w powietrzu świetlikach (i smugach reflektorów) w Teatrze na Wyspie odprawiła się liturgia masońska: Thamos.
Do 25 lipca grano, zgodnie z zamierzeniem, wszystkie utwory sceniczne Mozarta: 26 tytułów, z czego 17 nigdy dotąd nie oglądanych w Polsce. Festiwal zwieńczył wielki koncert w Kościele Pokarmelickim, z motetem Ave, verum corpus i Exultate jubilate, z Mszą koronacyjną C-dur i z Requiem. Sutkowski dotrzymał słowa danego w Rovereto: w zadeklarowanym tam przez niego terminie festiwal toczył się niezmiennie przez dwadzieścia dwa lata. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |