GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości38. Festival d’Ambronay (czwarty weekend)
Strona 6 z 6
Emocje sięgnęły zenitu w części drugiej, kiedy to Sinkovsky odsłonił drugą stronę swego nieprzeciętnego talentu, śpiewając coraz lepiej brzmiącym kontratenorem kantatę Cessate, omai cessate Rudego Księdza, a następnie grając pięknym dźwiękiem jego Koncert skrzypcowy „Per Pisendel”. Chwila wyciszenia emocji przyszła wraz z Koncertem na lutnię D-dur - oczywiście też Vivaldiego - który zjawiskowo interpretował Luca Pianca. To był doprawdy niezapomniany pod każdym względem wieczór.
W czasie trzech spędzonych w Ambronay dni miałem jeszcze okazję uczestniczyć w jakby mini-festiwalu, zwanym Festiwal Eeemerging (Emerging European Ensembles), od paru lat wpisanym w główny nurt omawianej manifestacji. Jest to inicjatywa mająca na celu umożliwienie młodym zespołom zaprezentowanie się przed prestiżowym jury, złożonym ze specjalizujących się w muzyce dawnej instrumentalistów oraz dyrektorów innych festiwali i struktur artystycznych. W ten sposób udaje się corocznie wyselekcjonować najlepsze zespoły, którym następnie proponuje się specjalistyczne i dostosowane do potrzeb każdego ansamblu zajęcia doskonalące ich sztukę. Przez trzy lata mogą one korzystać z rezydencji w różnych ważnych ośrodkach europejskich, które ułatwiają im też organizowanie koncertów, promocję, dokonywanie nagrań. W tym roku przed wspomnianym jury, wieloma przedstawicielami prasy muzycznej i licznie zgromadzoną publicznością (która przyznaje też swoją nagrodę) wystąpiło sześć, wyłonionych w trakcie wcześniejszych przesłuchań, młodych zespołów. Były to Castello Consort, 4 Times Baroque, Il Quadro Animato, Continuu-m, Concerto di Margherita i La Vaghezza. Najbardziej spodobały się te dwa ostatnie ansamble, a ostateczne zwycięstwo w postaci nagrody jury, a także nagrody publiczności, przypadło w udziale zespołowi La Vaghezza, który dwa lata temu powołali do życia młodzi uczestnicy Europejskiej Akademii Barokowej w Ambronay, pracującej wówczas pod kierunkiem włoskiego skrzypka i dyrygenta Enrico Onofriego. Już rok później zostali laureatami Konkursu Maurizio-Pratoli w Aquila, a teraz, po wielu udanych występach na prestiżowych festiwalach europejskich, otworzyły się przed nimi nowe perspektywy rozwoju artystycznego. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |