GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBallet-concert
Strona 2 z 2
Do najbardziej udanych interpretacyjnie należała ta o złotnictwie sprowadzonym do chciwości (melizmaty o ciemnym zabarwieniu) oraz chirurgii, w której głos śpiewaczki brzmiał krystalicznie niczym lancet – atrybut tej medycznej sztuki stosowanej.
Tylko niektóre z tytułowych rzemiosł znalazły wyraz choreograficzny. Na przykład żegluga przywołana została za pomocą rozgrywającego się na tle rozciągniętej i falującej błękitnej materii starcia pirata z żeglarzem pod francuską banderą, tyle że anachroniczną, skoro burbońskie lilie zastąpione zostały przez tę trójkolorową, a więc rewolucyjną.
Najciekawszy układ Romana Agnel, autorka przedstawienia, stworzyła do muzyki Marin Marais’go – Dzwony Św. Genowefy na Górze Paryskiej – otwierającej drugą część widowiska. Natomiast finałowa apoteoza zbudowana została wokół postaci Ludwika XIV, który sam uprawiał taniec, a przywołanego w kostiumie znanym z filmu Król tańczy Gérarda Corbeau, a więc z głową uwieńczoną diademem w formie słońca, stanowiącego jego przydomek. Druga część w znacznej mierze zdominowana została przez popisy współczesnego prestidigitatora Krystiana Mindy: a więc malarstwo laserowe czy żonglerkę stroboskopową, łącząc w ten sposób dawną muzykę i taniec z najnowszą technologią sceniczną. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |