GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości38. Festival d’Ambronay (pierwszy weekend)
Strona 3 z 5
Jego ukochaną Eurydyką była emanująca wrażliwością i dziewczęcą delikatnością, a w dodatku dysponująca pięknie brzmiącym i plastycznie prowadzonym sopranem Mariana Flores (śpiewająca również partię Muzyki). Podobały się też mezzosopranistki Anna Reinhold (Prosperina/Nadzieja) i Giuseppina Bridelli (Posłanka). Ponadto doskonale brzmiał gęsto nasycony bas Salvo Vitale (Charon) oraz atrakcyjny tenor Nicholasa Scotta, świetnie się odnajdującego w zróżnicowanych partiach Pasterza, Ducha i Echa.
Zwyczajowo już zbiorową muzykalnością i precyzją zaimponował Chór kameralny Namur. Prowadzący ten cały zespół wykonawczy Alarcón wykazał się dogłębną znajomością partytury Monteverdiego (któremu poświęcił już w niedalekiej przeszłości wyróżnione nagranie Nieszporów), czytelnym gestem, doskonałym zaplanowaniem architektury dźwiękowej zarówno w odcinkach instrumentalnych, jak i podczas akompaniowania solistom.
Następnego dnia zrezygnowałem z uczestniczenia w koncercie słynnego kontratenora Philippe’a Jaroussky’ego, który z towarzyszeniem prowadzonego przez Christinę Pluhar zespołu L’Arpeggiata interpretował arie z oper Cavalliego, Monteverdiego oraz włoskiego śpiewaka i kompozytora Giovanniego Felice Sancesa (1600-1679). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |