GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Manon Lescaut” w Opéra Royal de Wallonie w Liège
Strona 5 z 5
Dużo ciekawiej prezentuje się włoska sopranistka Anna Pirozzi, która wprawdzie potrzebuje trochę czasu na „rozgrzanie się”, ale wraz z upływem czasu potrafi wzruszyć jako Manon, szczególnie w finałowej scenie agonii. Dobrze brzmi baryton wcielającego się w postać Lescaut Ionuta Pascu, a ogromnym doświadczeniem scenicznym i wciąż jeszcze świetną formą wokalną imponuje odnoszący w przeszłości na tej scenie niezapomniane sukcesy belgijski bas Marcel Vanaud w roli Geronta. Ponadto podoba się kreujący postać wesołego i kpiarskiego studenta Edmonda Marco Ciaponi. A pomimo początkowych nierówności rytmicznych pozytywnych wrażeń dostarcza też mocno zaangażowany w grę sceniczną chór.
Najmocniejszym atutem przedstawienia w Liège jest jednak porywająca i niezwykle ekspresyjna realizacja muzyczna, którą zawdzięczamy stojącej na czele tutejszej orkiestry Włoszce Speranzy Scappucci, pełniącej od tego sezonu funkcję głównej dyrygentki tej formacji.
Pod jej batutą delektujemy się idealną stopliwością brzmień poszczególnych sekcji instrumentalnych, czytelnym eksponowaniem wzorowanych na stylu Wagnera leitmotywów, bezbłędnie wyważoną narracją dramaturgiczną i w każdej chwili intrygująco prowadzonym dialogiem pomiędzy orkiestrą i solistami. Speranza Scappucci potrafi po mistrzowsku dopasowywać muzyczne klimaty do głównych postaci, podkreślać oryginalne pomysły harmoniczne i instrumentacyjne, konsekwentnie i zajmująco wznosić architekturę dźwiękową tej opery, która w jej ujęciu odsłania nowe subtelności i odcienie. Z pewnością mamy tu do czynienia z jedną z ciekawszych dyrygentek młodego pokolenia. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |