GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWarszawa-Paryż-Dubrownik
Strona 2 z 2
Być może, jak twierdzi Izabela Kopeć, na jego postawę twórczą wpłynął mistycyzm, może kultury dalekiej Azji bardziej go zafascynowały niż rodzime rytmy i emocje. To problem dla badaczy. Na dwóch płytach nagranych przez śpiewaczkę z akompaniamentem fortepianowym Ewy Pelweckiej, do której przyłącza się ze skrzypcowymi solówkami Michał Lisiewicz, a także z zespołem muzyków Teatru Wielkiego – Opery Narodowej pod dyrekcją Łukasza Borowicza mamy sporo dobrej muzyki wokalnej, ciekawie opracowanej harmonicznie.
Śpiew Izabeli Kopeć dysponującej ciepłym, wyrównanym głosem przydaje wdzięku różnorodnym utworom wokalnym, choć miejscami przydałoby się interpretacjom pieśniarskim nieco więcej ognia. Orkiestrowe partytury Fantasmagorii Rogowskiego wzbudziły wysokie uznanie Maestro Borowicza, a w celach promocyjnych został nawet nakręcony wideo-klip do muzyki pierwszej Fantasmagorii – Kołysanki Maji w reżyserii Patrycji Woy-Wojciechowskiej. Krótki filmik zrealizowany w stylistyce lat 20-30. jest aluzyjną interpretacją historii pewnej kobiety. Można by życzyć Izabeli Kopeć, która stała się propagatorką niesłusznie zapomnianej twórczości polskiego kompozytora, aby jej starania zyskały poparcie władz państwowych, zwłaszcza, że unikalna twórczość Rogowskiego może być pomostem łączącym kulturową tradycję Polski i Chorwacji, a pamiętajmy, że twórca ten przeżył w Dubrowniku wiele lat, od 1926 do 1954 roku. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |