GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŻar Iuventusa
Strona 2 z 2
Jakby dla zrównoważenia nastroju Jakub Jakowicz wybrał na bis dwa fragmenty Fantazji Telemanna, które zagrał po barokowemu, prawie bez wibracji, leciutko i koronkowo. Po przerwie nastąpił właściwy popis Sinfonii Iuventus, który objął praktycznie wszystkich muzyków. Koncert na orkiestrę Witolda Lutosławskiego to przecież z założenia kompozycja, w której każdy gra z każdym. Zespół kierowany z wrażliwością i precyzją przez dyrygenta osiągnął tutaj maksimum swojego kunsztu. Trudne przebiegi rytmiczne przechodziły bez problemu, członkowie sekcji dętych dokonywali cudów.
Dyrektor Błaszczyk wyróżnił przed wszystkim pierwszą flecistkę, ale na uwagę zasługiwało o wiele więcej osób. Marta Nowak jako koncertmistrz z pierwszego planu, ale i grająca fenomenalnie na kotłach Zofia Przybył widoczna na szczycie orkiestrowej drabiny. Świetnie weszły w rolę grające epizodycznie Aleksandra Bobrowska na fortepianie i Barbara Brzezińska na celeście. Zresztą cała sekcja perkusyjna przeszła pomyślnie próbę ognia. Podobało się wejście kontrabasów w środkowej części koncertu jak i szaleńczy finał, w którym ludowe motywy nakładają się na zupełnie nowoczesną warstwę kontrapunktów płynących z różnych stron. Właśnie ten kilkutaktowy fragment dyrygent wybrał na bis dla rozochoconej występem tłumnie przybyłej publiczności. W Sali lustrzanej Filharmonii Narodowej znalazły się zapowiedzi kolejnych punktów programu nowego sezonu. Zapowiada się on bardzo atrakcyjnie. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |