opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 listopad 2017       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

150 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Vivaldi operowo

Opera Farnace, która miała polską prapremierę w ramach III Festiwalu Oper Barokowych zasługuje na uznanie z kilku względów. Po pierwsze wybór tego tytułu daje pojęcie jak znakomitym kompozytorem operowym był Vivaldi. Po drugie wykonanie muzyczne pod kierunkiem Liliannny Stawarz można uznać za optymalne w naszych warunkach. Dobrze przygotowana orkiestra dawnych instrumentów Royal Baroque Ensamble z bardzo rozbudowanym basso continuo, w tym dwa klawesyny, dwie wiolonczele i chitarrone czyli teorban, która zarówno towarzyszyła pięknemu duetowi miłosnemu jak i z udziałem mocnej perkusji wywoływała burzliwe sekwencje dramatyczne.

Farnace 1

Świetnie spisywał się też wianuszek solistów, wśród których główną rolę spełniały mezzosoprany na czele z Anną Radziejewską. Sopranów nie było – może to i dobrze. Dwa kontratenory z naprawdę znakomitym Kacprem Szelążkiem i jeden tradycyjny tenor – też niczego sobie Przemysław Baiński.

Farnace 2

Anna Radziejewska jako Farnace wykonała swoją rolę prawdziwie po męsku – domalowano jej zresztą eleganckie baczki. Najbardziej kobieca okazała się natomiast Selinda – Joanna Krasuska-Motulewicz, która zachowywała się zalotnie i kusząco, więc fakt, że skłoniła dwóch mężczyzn do zdrady Pompejusza (bardzo godny, choć głosowo nieoczywisty Jan Jakub Monowid) wyglądało całkiem prawdopodobnie. Elżbiecie Wróblewskiej w wykreowaniu roli małżonki Farnacego pomogło dziecko o imieniu Mieszko. Najbardziej obawiała się swej roli mściwej teściowej Urszula Kryger. Zupełnie niepotrzebnie, bo każde pojawienie się jej na scenie wzbudzało dreszcz grozy. Artyści starali się tchnąć w po barokowemu statyczną operę – dramma per musica – trochę życia.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART