GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTęcza nad Bieczem
Strona 8 z 8
Program koncertu finałowego skupił się natomiast na utworach tego gatunku, powstających w kręgu rozwiniętej polifonii szkoły rzymskiej, w znacznej mierze anonimowych, choć znalazły się i dwie miniatury jej głównego przedstawiciela – Giovanniego Pierluigi Palestriny: Adoramus Te oraz Jesu Rex Admirabilis.
W bezimiennej kompozycji Signor Ti benedico o charakterze responsoryjnym, tenorowi Tomaszowi Krzysicy oraz instrumentalistom z formacji Corde Armoniche w prezbiterium niczym echo odpowiadały spod chóru żeńskie głosy wokalne Moniki Wieczorkowskiej i Joanny Rot z towarzyszeniem Macieja Kończaka, grającego na barokowej gitarze.
Uzupełnieniem muzyki wokalnej były instrumentalne miniatury Jakuba Polaka i Valentina Bakfarka w opracowaniu należącego do zespołu lutnisty Henryka Kasperczaka. Na koniec jednak uderzono nie w górne i podniosłe tony, lecz przypomniano o przypisywanej Salomonowi starotestamentowej maksymie Koheleta o marności nad marnościami w anonimowym opracowaniu Vanità di vanità, mimo że rzecz nie rozbrzmiewała bynajmniej u ubogich franciszkanów, lecz w pyszniącej się bogactwem zdobień i złoceń kolegiacie Bożego Ciała. Wychodząc z tej świątyni można było zaobserwować tęczę, wschodzącą nad Bieczem i Bieckim Festiwalem im. Kromera, nad którym w tym roku gromadziły się chmury, ale na przekór wszystkiemu doszedł on jednak do skutku i to dobrego! Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |