opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




23 sierpień 2017       


Wydarzenia

  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

94 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

W środku Europy, w Starym Sączu

Bardzo pięknie korespondowało też końcowe, wolno wybrzmiewające w fermacie Adagio z Sonaty D-dur Georga Muffata z podobnym efektem zamierającej w dynamice  pianissima, zagranej na bis Chacconne Schmeltzera. Koncert osiemnastowiecznej Pragi muzycznej zdominowała osobowość Jana Dismasa Zelenki, którego kompozycje zajmują należne sobie miejsce w repertuarze koncertowym.

 Stary Sacz 4 2017

W interpretacji Anny Hlavenkovej i grającej na instrumentach z epoki lub ich kopiach formacji instrumentalnej Musica Florea wysłuchaliśmy trzech arii z oratorium Sub olea pacis et palma virtutis conspicua orbi regia Bohemiae Corona: Melodrama de Sancto Wenceslao (Pod drzewem oliwnym i drzewem palmowym cnót królewskiej korony Czech rozbłyskujących przed światem: Melodrama o św. Wacławie) ZWV 175, napisanego z okazji praskiej koronacji cesarza Karola VI na króla Czech jako Karola II. A więc Haec coeli principes z prologu, z wiolonczelą obbligato, Ave Deus, ave redite z drugiego aktu z kadencją i En duplo sole Czechia z trzeciego aktu w formie da capo – dwie ostatnie z fletem obbligato. Zwłaszcza interpretacja drugiej z nich odznaczała się znaczną wrażliwością dynamiczną i kolorystyczną głosu wokalnego oraz rozbudowanej partii fletu, dostarczającej dla niej ram. W ogóle omawiany koncert stanowił do pewnego stopnia benefis grającego na tym instrumencie Marka Špeliny, występującego w większości zaprezentowanych tego wieczora utworów. W przeważającej mierze okazały się one interesującymi i dostarczającymi znacznej satysfakcji wartościowymi kompozycjami, w pełni zasługującymi na przypomnienie. Szczególnie wykonanie Koncertu kameralnego z cyklu Godzin popołudniowych z op. 4 Jana Josefa Ignáca Brentnera znamionowało w pierwszym Allegro stosowanie znacznych kontrastów dynamicznych, a w drugim Largo operowanie subtelnymi, a zarazem wyrazistymi pianissimami. Z kolei w Koncercie wiolonczelowym d-moll Antonína Reichenauera z finałem, skrzącym się znacznym poczuciem muzycznego humoru, zaprezentował się Marek Štryncl, od tego instrumentu prowadzący wspomniany zespól Musica Florea z Pragi. Dopełnieniem tych muzycznych wędrówek po środkowej Europiebył krąg minnesängerów, a więc wędrownych rycerzy-śpiewaków doby Średniowiecza. Znamy ich dobrze, ale nie z pierwszej ręki, lecz za pośrednictwem Richarda Wagnera, który poświecił im swą romantyczną operę Turniej śpiewaczy na Wartburgu, lepiej znaną od tytułowego bohatera jako Tannhäuser.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART