GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSubiektywny kalejdoskop pianistyki światowej – Vladimir Ashkenazy (23)
Strona 2 z 2
Pozycji nie tylko wyjątkowego pianisty, ale również znakomitego dyrygenta. Podstawy muzyczne zaszczepione jeszcze w dzieciństwie oraz olbrzymia miłość do muzyki Vladimira Ashkenazego, nie tylko do muzyki fortepianowej, ale do muzyki w ogóle, sprawia że tak dobrze odnajduje się on zarówno w roli pianisty solisty, kameralisty, akompaniatora, jak również i dyrygenta. Skrystalizowane idee oraz jasno sprecyzowane cele muzyczne pozwalają mu w sposób prosty i łatwy balansować pomiędzy różnymi środkami wyrazu, bez uszczerbku dla muzyki.
Istotna jest forma, treść, kierunek działania, rozwój frazy i przekształcanie jej według wskazań kompozytora, a nie tylko techniczne aspekty wykonawstwa muzycznego. Punktem wyjścia do muzykowania są wyzwania stricte muzyczne, a nie zawiłości techniczne. Każdy kontakt z tak wielkim muzykiem powoduje, że muzykę zaczynamy dostrzegać w zupełnie inny sposób. Sugestywność i silna osobowość Vladimira Ashkenazego, a zarazem jego ogromna indywidualność i samokontrola sprawia, że w sposób bardzo spokojny i naturalny przyjmujemy jego wszystkie, niekiedy kontrowersyjne pomysły interpretacyjne. Bez cienia zawahania. Przy nim można się poczuć bardzo bezpiecznie, słuchając najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych fragmentów muzycznych. Wielka osobowość. Wielki autorytet. Każda muzyczna chwila spędzona w towarzystwie jego sztuki muzycznej to kontakt z absolutem. Vladimir Ashkenazy. Postać niezwykła. Bohater wyjątkowy, bez którego trudno wyobrazić sobie świat muzyki klasycznej XX i XXI wieku. Szymon Kowalski, pianista |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |