GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPlácido Domingo debiutuje w wieku 76 lat
Strona 11 z 12
Słabszy, szczególnie w interpretacjach, był Alexandru Moisiuc jako Wielki Inkwizytor. Wyglądał bardziej jak przypadkowo potykający się staruszek niż jako zło przejmujące władzę nad potęgą króla i życiem ludzi. Ryan Speedo Green w roli mnicha również nie zrobił szczególnego wrażenia. Całkiem solidnie zagrano drugoplanowe role: Margaret Plummer jako urocza Tebaldo, Carlos Osuna jako Lerma/Herold i Hila Fahima jako „głos z nieba”.
Niestety, były również silnie negatywne aspekty obydwu przedstawień. Musimy tu wskazać scenografię Daniela Abbado. Syn słynnego dyrygenta Claudio Abbado, stworzył „black box” reprezentujący zarówno ogród, jak i zamek, las i co tylko było na scenie potrzebne.
Czarna i statyczna, z kilkoma ruchomymi co chwila ścianami i poziomami, nie dała szans śpiewakom do rozwinięcia i sportretowania swoich postaci. Zmuszeni zostali do braku aktywności i raczej śpiewaniu do ścian niż do swoich partnerów. Czarne elementy sceny utrudniały rozwój emocji, współczucia i głębszemu zrozumieniu wątku jako takiego. To przykre dla Verdiego a także śpiewaków, którzy musieli również walczyć z marną akustyką wywołaną konstrukcją sceny. Nudnie statyczna to najlepszy przyimek do opisania anty-dzieła Abbado. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |