GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościAngela Gheorghiu w łódzkim Teatrze Wielkim
Strona 3 z 4
Solistce towarzyszyli rumuńscy artyści, tenor Călin Brătescu oraz dyrygent Ciprian Teodorach, który prowadził orkiestrę Teatru Wielkiego w Łodzi. Przyznaję największe wrażenie pozostawiło żywiołowe i pełne dynamiki wykonanie Rapsodii rumuńskiej George’a Enescu prowadzone przez dyrygenta z werwą i temperamentem.
Mniejsze wrażenie pozostawiły w mojej pamięci; pozbawiony niuansów dynamicznych walc w I aktu Fausta Gounoda oraz Suita nr 2 z L’Arlesienne Bizeta. Szczególnie w tym drugim utworze sporo było nierówności w grze poszczególnych grup i nieczystości intonacyjnych. Towarzyszący Angeli Gheorghiu tenor Călin Brătescu prezentował głos o interesującej barwie, ale prowadził go – jak na mój gust – zbyt forsownie, przez co w górze skali nabierał płaskiego brzmienia.
Bohaterka wieczoru rozpoczęła wieczór od prezentacji swojego wokalnego kunsztu we fragmentach Adriany Lecouvreur – aria Del Stulano Amuratte .. Ecco: respio appena z I aktu i duetu Ma, dunque è vero z II aktu. W obu przypadkach zaprezentowała sopran o pięknej nasyconej barwie i wyrównanym w każdym rejestrze brzmieniu. Pierwszą część wieczoru zakończyła aria Sola perduta abbandonata z IV aktu Manon Lescaut, tutaj niestety zabrakło mi nieco dramatycznej ekspresji i napiecia emocjonalnego. Druga część wieczoru dała nam okazję poznania najpierw, wielkiej arii oczekiwania Un bel di vedremo z Madama Butterfly, później pozostając w klimacie fraz Pucciniego słuchaliśmy wielkiego duetu Toski i Maria z I aktu Tosci. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |