GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Don Carlos” w Opéra de Marseille
Strona 3 z 3
W roli Don Carlosa dużo satysfakcji dostarcza rumuński tenor Teodor Ilincai, o plastycznie prowadzonym, emanującym zróżnicowaną ekspresją i zdolnym do lirycznych porywów głosie. Tym bardziej można żałować, że prowadzący omawiane przedstawienie dyrygent Lawrence Foster nie potrafi nasycić całego wykonania wewnętrznymi napięciami i odpowiednio stopniowaną dynamiką, żarliwością i dramatyzmem czy muzyczną teatralizacją dźwięku.
Wrażenie niedosytu pozostawia także wizja francuskiego reżysera Charles’a Roubaud, który sceniczną dramaturgię i przemyślane prowadzenie narracji zastępuje wprawdzie cieszącymi oko plastyczną urodą, ale zbyt rażącymi statycznością obrazami. Wykorzystując funkcjonalne i zręcznie przywołujące kontekst historyczny dekoracje Emmanuelle Favre, atrakcyjne kostiumy Katii Duflot, subtelne ustawienia świetlne Marka Delamézière’a oraz projekcje wideo Virgile’a Koeringa reżyser kreuje sugestywne klimaty, wszakże zupełnie zaniedbuje konsekwentne prowadzenie gry aktorskiej.
Skutkiem takiego podejścia są sztywne pozy większości wykonawców, kojarzące się raczej z wykonaniem koncertowym niż z pełnoprawnym i mocno osadzonym w dramaturgii dzieła spektaklem operowym. To duży mankament tej kończącej sezon w Marsylii realizacji, który na szczęście nie przeszkadza delektować się pięknem śpiewu prezentującej wyrównany poziom obsady solistów. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |