GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościGala Plácido Domingo w Operze Wiedeńskiej – 50 lat miłości
Strona 6 z 10
Operowy wyga pokonał z łatwością wszystkich, dużo młodszych kolegów, którzy zaprezentowali: wybitne wykonania, piękne głosy, miłe interpretacje, lecz niektórzy również (na przemian) byli niedoskonali techniczne, wytrzymałościowo czy też niedobory w kreowaniu emocji, poprzez zdolność do zmiany „barwy” swych głosów.
Domingo w wieku 76. lat udowodnił, że występuje w swej, własnej lidze, może mniej w trakcie „debiutu” w Balu maskowym, lecz zapewne jako ojciec Germont w drugim akcie (scena pierwsza) Traviaty, a już z całą pewnością w akcie trzecim opery Simon Boccanegra w roli często nazywanej „Otellem w karierze barytona”, odnosząc się w ten sposób do jego wokalnej, nieporównywalnej z niczym interpretacji z czasów kariery tenora.
Każde jego wejście na scenę było gorąco oklaskiwane, a każdemu zejściu towarzyszyły wiwaty. W końcówce części trzeciej wszyscy jego śpiewający koledzy dołączyli do niego na scenie. Przez więcej niż siedem minut Domingo radował się owacją na stojąco, po części płacząc w skutek przytłaczających emocji, po części śmiejąc się, żartując i flirtując z widownią, innymi śpiewakami, chórem i orkiestrą. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |