GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościEdward Reszke – gigant wśród basów
Strona 3 z 17
Nie unikał też partii czysto komediowych, czego najlepszym dowodem jest Don Basilio w Cyruliku sewilskim i Leporello w Don Giovannim. Wszystko to razem wzięte sprawiło, że często w jego przypadku używano określenia – bas wszech czasów.
Nellie Melba pisze w swoich wspomnieniach: „Śpiew i gra Edwarda Reszke stały na tym samym niemal poziomie (co Jana, przyp. mój); szczególnie piękne wrażenie wywierała barwa jego głosu, pełna szlachetnego wdzięku. (...) Obaj Reszkowie byli entuzjastami sztuki, cenili nad wszystko bezpośredniość i siłę wyrazu artystycznego; kiedy jednak chodziło o wykończenie partii stawali się w stosunku do siebie nieubłagani dążąc do wymarzonej doskonałości”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |