GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNowojorska farsa zręcznie wyreżyserowana
Strona 5 z 8
Elīna Garanča, odtwórczyni tytułowej partii, postaciowo i za sprawą odpowiedniej charakteryzacji w znacznej mierze mogła uchodzić za autentycznego młodzieńca, ale przy okazji wystawień „Kawalera srebrnej róży” można by rozważyć powierzenie tej roli kontratenorom, by uwiarygodnić związane z nią sytuacje sceniczne, jak to czyni się już w przypadku mozartowskiego Cherubina (obydwaj zresztą są siedemnastoletnimi rówieśnikami) oraz Siebla z „Fausta” Gounoda.
Co prawda Strauss ze względów czysto muzycznych pomyślał ją jako rolę spodenkową, a więc wykonywaną przez kobietę, bo po pierwsze nie cierpiał tenorów, a po drugie w celu uzyskania idealnego zestrojenia i stopliwości głosów w duetach Oktawiana i Zofii, zwłaszcza w tym towarzyszącym ich pierwszemu spotkaniu i wzajemnemu oczarowaniu, oraz tegoż i Marszałkowej.
Początkowo sądziłem, że głównym bohaterem tego spektaklu okaże się Matthew Polenzani w epizodycznej roli Śpiewaka Włoskiego, urozmaicającego przyjmowanie przez Marszałkową interesantów, a który nadał interpretacji swojej arii w pełni belcantowe rysy, za sprawą charakteryzacji, kostiumu i zachowania upodobniony natomiast do operowego gwiazdora tamtych czasów, przynoszącego zresztą swoją płytę, którą przed ofiarowaniem Marszałkowej opatruje własnoręcznym autografem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |