GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Dydona i Eneasz” Purcella w Opéra Royal de Wallonie w Liège
Strona 4 z 5
Zapowiada mające nastąpić wypadki, albo przyjmuje na zmianę uspokajający lub wojowniczy charakter, stając się oazą pokoju lub przepaścią śmiertelnych zawirowań, a czasem jednym i drugim na raz. Ważnym elementem całego obrazu jest umieszczona na morskim wybrzeżu i nieraz zmieniająca miejsce skała, służąca za schronienie dla pogrążonej w rozpaczy i samotności królowej Kartaginy.
Z kolei wnęka, a właściwie nora, w dolnej części tej skały okazuje się być kryjówką Czarownicy, która przyjmuje wizerunek jakiegoś morskiego, wyposażonego w wielkie macki potwora. Towarzyszące jej wiedźmy i złe duchy są także ukazane pod postacią wodnych kreatur, wijących się po ziemi lub wykonujących niemalże cyrkowe ewolucje w scenicznych przestworzach.
Z kolei scena miłosna pomiędzy Dydoną i Eneaszem rozgrywana jest w scenografii przedstawiającej chronioną przed złowrogimi wiatrami wysepkę, która po zalaniu wywołanymi przez burzę (sygnalizowaną wydobywanymi za pomocą perkusyjnej blachy dźwiękami) falami pozostawia miejsce dla ewokacji statku, z jego olinowaniem, żaglami i masztami, po których zręcznie wspinają się marynarze. Wreszcie to także na tym statku wyskakują z ciemności wstrętne i świętujące powodzenie zgubnego planu stworzenia. Doprawdy wydaje się, że wyobraźnia wizualna realizatorów nie zna żadnych granic. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |