GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOpowiemy wam o Bachu
Strona 3 z 3
Godna podziwu była pasja i muzykalność młodych artystów, która wypływała z zachwytu nad wielkością bachowskiego dzieła. Marcin Zdunik cały ten nagrany na płytę repertuar miał w pamięci, jego partner przy fortepianie korzystał z nut z niemal jazzową dezynwolturą, zaś po wykorzystaniu zrzucał zapisane karty z pięcioliniami na podłogę.
Można powiedzieć, że artyści opowiadali o chorałach Bacha własnymi słowami, zaś co jakiś czas, średnio po dwóch aranżacjach opartych o oryginał, wchodzili ze swoją autonomiczną improwizacją, która jednak nie korzystała z barokowych kanonów, ale bliżej jej było do późnego romantyzmu Rachmaninowa. A jeśli już być okrutnie szczerą - miejscami improwizacje obu panów przypominały swobodne opracowania akompaniamentów piosenkarskich.
Trudna to sztuka tworzenia czegoś „pod kolor” bachowskiej wyobraźni, zwłaszcza jeśli się samemu nie jest Bachem. Chyba najlepiej wypadła im improwizacja właśnie nie „klasyczna” ale jazzowa, którą zagrali na trzeci bis. Tutaj pokazali , że potrafią się bawić nie tylko melodiami ale też rytmem i do pełnego szacunku skupienia dołożyć żywiołowy temperament. Natomiast najbardziej czarujący był bis zawierający opracowanie arii z kantaty BVW 208 Schafe können sicher weiden. Ta transkrypcja przebiła nawet jedno z najpopularniejszych preludiów chorałowych Wachet auf, ruft uns die Stimme. Bach Stories Dębicza i Zdunika jest więc bardzo ciekawym i wartościowym projektem, który znajdzie z pewnością wielu fanów. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |