GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Medea” – barokowa opera w Toronto
Strona 5 z 7
Dynamiczny taniec z szablami zawierał wręcz elementy stylu karate. Balet miał dużo przestrzeni na scenie, gdyż reżyser przedstawienia strategicznie umieścił chór (Opera Atelier Chór) na balkonach w pobliżu sceny. Akcja opery i zmiany scen odbywały się wręcz w filmowym tempie, pozwalając łatwo przetrwać ponad 3-godzinny spektakl.
Scenografia autorstwa Gerarda Gauci, regularnego współpracownika zespołu, charakteryzuje się pięknymi efektami wizualnymi. Gauci specjalizuje się w technice trompe l’oeil (malarstwo iluzjonistyczne), w którym dekoracje malowane na płaskich kanwach sprawiają iluzje perspektywy i trójwymiarowości. Kolory i kształty dekoracji wspaniale eksponowała gra świateł autorstwa Michelle Ramsay.
Kostiumy autorstwa Michael’a Legouffe zachwycały barwą i stylem, wspaniale harmonizując z akcją opery. Opera Atelier używa wiele specjalnych efektów wizualnych i dźwiękowych rodem z barokowego teatru. Dźwięk burzy wywolują uderzenia drewnianymi młotkami o duże arkusze blachy cynkowej. Podczas sceny świętującej zwycięstwo Miłości bożek Kupido (sopran Whithey Mather) pojawia się w ozdobnej kabinie zawieszonej nad sceną. Pożar pałacu Kreona w ostatniej scenie opery imponuje pomysłowością i efektem. Na tle połyskujących płomieni nad sceną pokazuje się tryumfująca Medea. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |