GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Pasja św. Mateusza” w Théâtre des Champs-Elysées
Strona 2 z 2
Nie oznaczało to wszakże, że w tym skupionym, niekiedy nawet wyciszonym i powściągliwym wykonaniu zabrakło żarliwej wiary czy spontanicznych i szczerych uczuć. Bo wielka sztuka polega również i na tym, że za pomocą ograniczonych środków przekazuje się ogromne bogactwo treści. A tak właśnie było w tym przypadku. Herrweghe nie tylko nieustannie czuwał nad logiką całej dźwiękowej konstrukcji, ale jednocześnie wzruszał prostotą i głębią wyrazu, alchemicznym przeplataniem chorałów, arii i recytatywów, eksponowaniem inwencji melodycznej, idealnym dobieraniem temp i dynamiki. Tym samym płynność narracji muzycznej i zjawiskowe brzmienie rozbudowanej orkiestry oraz niezwykle zaangażowanego chóru w każdym momencie fascynowała i przykuwała uwagę odbiorców.
Podziw wzbudzał wysoki poziom starannie skompletowanego i idealnie ze sobą współpracującego zespołu solistów. Florian Boesch wywierał duże wrażenie dramatycznym charakterem interpretacji partii Chrystusa, zdradzającym momenty gniewu, ale także wyrażanej ciepłym zabarwieniem głosu miłości i współczucia. Maximilian Schmitt jako Ewangelista nie ograniczał się tylko do chłodnego opowiadania, lecz często zdradzał emocjonalne zaangażowanie, zbliżające się nawet niekiedy do granicy pewnej egzaltacji. Szlachetnie brzmiał bas Petera Kooija (Piłat), a szczególną wrażliwość wokalną zdradzali kontratenor Damien Guillon i młody, ale już cieszący się doskonałą opinią wśród miłośników muzyki dawnej tenor Reinoud Van Mechelen. Nie sposób wymienić tutaj wszystkich, licznych przecież solistów, toteż wspomnijmy jeszcze tylko o udziale w omawianym koncercie dwójki polskich artystów: sopranistce Aleksandrze Lewandowskiej (żona Piłata, służąca) i śpiewającym altem Piotrze Olechu (świadek). Rzeczony koncert, będący w równej mierze wyjątkowym wydarzeniem artystycznym, co głębokim przeżyciem duchowym, został przyjęty przez szczelnie wypełniającą salę Théâtre des Champs-Elysées publiczność entuzjastycznymi owacjami. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |