opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




23 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

47 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Pasja św. Mateusza” w Théâtre des Champs-Elysées

Nie oznaczało to wszakże, że w tym skupionym, niekiedy nawet wyciszonym i powściągliwym wykonaniu zabrakło żarliwej wiary czy spontanicznych i szczerych uczuć. Bo wielka sztuka polega również i na tym, że za pomocą ograniczonych środków przekazuje się ogromne bogactwo treści. A tak właśnie było w tym przypadku. Herrweghe nie tylko nieustannie czuwał nad logiką całej dźwiękowej konstrukcji, ale jednocześnie wzruszał prostotą i głębią wyrazu, alchemicznym przeplataniem chorałów, arii i recytatywów, eksponowaniem inwencji melodycznej, idealnym dobieraniem temp i dynamiki. Tym samym płynność narracji muzycznej i zjawiskowe brzmienie rozbudowanej orkiestry oraz niezwykle zaangażowanego chóru w każdym momencie fascynowała i przykuwała uwagę odbiorców.

Philippe Herreweghe 2

Podziw wzbudzał wysoki poziom starannie skompletowanego i idealnie ze sobą współpracującego zespołu solistów. Florian Boesch wywierał duże wrażenie dramatycznym charakterem interpretacji partii Chrystusa, zdradzającym momenty gniewu, ale także wyrażanej ciepłym zabarwieniem głosu miłości i współczucia. Maximilian Schmitt jako Ewangelista nie ograniczał się tylko do chłodnego opowiadania, lecz często zdradzał emocjonalne zaangażowanie, zbliżające się nawet niekiedy do granicy pewnej egzaltacji. Szlachetnie brzmiał bas Petera Kooija (Piłat), a szczególną wrażliwość wokalną zdradzali kontratenor Damien Guillon i młody, ale już cieszący się doskonałą opinią wśród miłośników muzyki dawnej tenor Reinoud Van Mechelen. Nie sposób wymienić tutaj wszystkich, licznych przecież solistów, toteż wspomnijmy jeszcze tylko o udziale w omawianym koncercie dwójki polskich artystów: sopranistce Aleksandrze Lewandowskiej (żona Piłata, służąca) i śpiewającym altem Piotrze Olechu (świadek). Rzeczony koncert, będący w równej mierze wyjątkowym wydarzeniem artystycznym, co głębokim przeżyciem duchowym, został przyjęty przez szczelnie wypełniającą salę Théâtre des Champs-Elysées publiczność entuzjastycznymi owacjami.

                                                                                   Leszek Bernat


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART