GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWagner współcześnie odczytany
Strona 3 z 6
Tannhäuser przeciwnie: w symbolicznej scenie finałowej niszczy nawet własną twórczość, rozrzuca kartki maszynopisu. Horst Kupich, reżyser Tannhäusera, konsekwentnie przeprowadza takie odczytanie opery Wagnera. Być może idzie za daleko, każąc np. Wolframowi dusić Elżbietę na oczach widzów (w oryginale bohaterka też ginie, lecz nie tak drastycznie), na czym jednak zyskuje Tannhäuser – ten, który poszukuje i dokonuje wolnych wyborów.
Teatr Pomorza Przedniego zgromadził międzynarodowy zespół solistów z Niemiec, Rumunii, Norwegii, Litwy, Austrii, Ukrainy, Armenii, Szwajcarii, Polski. Tannhäusera śpiewa Michael Baba, dysponujący silnym i pięknym tenorem bohaterskim. Jego duet z Wenus (Anna-Theresa Møller) w pierwszym akcie, a zwłaszcza wielki monolog w akcie trzecim, to wyżyny dramatycznej wokalistyki. Świetnego konkurenta znalazł Baba w osobie Alexandra Constantinescu (baryton), który bardzo przekonująco śpiewa rolę Wolframa von Eschenbacha. Napięcie wywołuje ich pojedynek na głosy w drugim akcie, porusza tragiczna, miłosna aria Wolframa „O du, mein holder Abendstern…”. Być może w roli, granej przez Michaela Babę, zbyt wiele było podczas pojedynku gestów dość – powiedzmy – ekstrawaganckich, ale też reżyser odwołał się tu do zwyczajów dzisiejszej młodzieży. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |