GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Makbet” w Opéra d’Avignon
Strona 2 z 4
Zanim wszakże przypomnę niektóre jego pomysły, chciałbym w pierwszej kolejności zająć się fantastyczną realizacją muzyczną przedstawienia, opierającą się częściowo na podobnej obsadzie wykonawczej, co w Marsylii.
Tak jak wtedy, tak i teraz gwiazdą wieczoru był hiszpański baryton Juan Jesús Rodriguez, dysponujący bezbłędnie brzmiącym we wszystkich rejestrach, wyrównanym i niezawodnym technicznie głosem o soczystej i mięsistej barwie. Nośny dół skali, bezproblemowe atakowanie górnych dźwięków i idealne panowanie nad oddechem pozwalają mu na wydobywanie z trudnej partii Makbeta wszelkich subtelności i niuansów, co w połączeniu z ogromnym zaangażowaniem scenicznym złożyło się na niezapomnianą kreację sceniczną.
Pozwoliła ona Rodriguezowi na sugestywne ukazanie dwoistej natury tej tragicznej postaci, rozdartej pomiędzy tchórzliwym i zdradzającym słabość charakteru podporządkowaniu się szaleńczym zapędom własnej żony oraz pozbawioną litości brutalnością, wynikającą z niepohamowanej żądzy władzy. Nic dziwnego, że o tego wybitnego barytona verdiowskiego zabiegają najbardziej prestiżowe sceny świata, czego przykładem jest to, że prosto z Awinionu poleciał on do nowojorskiej Metropolitan Opera, gdzie będzie śpiewał rolę de Guiche w Cyrano de Bergerac Franco Alfano. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |